PL EN

Międzynarodowa Konferencja „Autyzm – od nauki do praktyki”

Serdecznie zapraszamy na Konferencję „Autyzm – od nauki do praktyki", w dniach 23-25 września 2017.

Wychowanie do aktywności

Dwóch przyjaciół, jeden cel

Filharmonia Futura

Szkoły UMIEM

Wędrujemy po Tatrach

Przez ostatnie dwa dni byliśmy najbardziej UP jak to tylko możliwe w Polsce.

Aktualności

Tatry

18.06.2016
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Przez ostatnie dwa dni byliśmy najbardziej UP jak to tylko możliwe w Polsce – w ramach wychowania do aktywności – pojechaliśmy w Tatry.

Wędrówkę rozpoczęliśmy z Palenicy Białczańskiej w kierunku Wodogrzmotów Mickiewicza. Przy nich ruszyliśmy do Siklawy, by zakończyć dzień pierwszy noclegiem w Schronisku w Dolinie Pięciu Stawów. Kolejny dzień, to przejście do Schroniska w Morskim Oku, tu osiągnęliśmy UP wyprawy – 2100 m n.p.m. Potem powrót do Palenicy asfaltówką, choć Janek miał ochotę pójść na… Rysy (!)

Po drodze mieliśmy deszcz, mgłę, kamienie, helikoptery i całą masę sytuacji wymykających się stałym rutynom.

Chłopaki zaskoczyli nas niesamowicie. Nie dość, że dali radę w marszu, to w Schronisku gdzie nocowaliśmy, już po chwili do jego dotarcia, poruszali się tam sami, przychodząc do nas tylko wtedy gdy potrzebowali pomocy. I tak wyobrażamy sobie ich przyszłe życie – jak najbardziej samodzielnie, jedynie ze wsparciem gdy sytuacja tego wymaga.

Chłopcy szli bez kontraktów, tabliczek, punktów. Motywacją była droga i przygoda.
Nie byłoby to możliwe gdyby nie codzienna praca nauczycieli i terapeutów z Niepubliczne Szkoły UMIEM (specjalne podziękowania dla Pani Irmina Labok, Pani Ewa Kuliga i Pana Paweł Bakalarz), prowadzonych przez Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej, gdzie uczniowie każdego dnia uczą się nie tylko matematyki czy języka polskiego ale przede wszystkim tego jak radzić sobie z emocjami czy zmianami, które niesie życie.

Na czas pobytu w Pięć Stawów mieliśmy na sobie koszulki Fundacji, co okazało się świetnym pomysłem, bo ludzie podchodzili do nas, pytali kim jesteśmy, a my mogliśmy przybliżyć im temat autyzmu, odczarować parę mitów i zachęcić do wspierania ludzi z autyzmem w ich drodze ku samodzielności.

Planujemy kolejne wyprawy, więc być może do zobaczenia na szlaku :) Wypatrujcie Autyzm Up :)

Zapraszamy do galerii: https://www.facebook.com/fundacjaautyzmup/photos/…

07.06.2016

Charytatywny Piknik Rodzinny na rzecz Fundacji Autyzm Up – Podsumowanie

Piknikowi Przyjaciele, Po podliczeniu wszystkich wpływów, pragniemy ogłosić, że Charytatywny Piknik Rodzinny zakończyliśmy z wynikiem 15 179,50 zł !!! Dziękujemy! To dzięki Wam …

05.09.2016

Międzynarodowa Konferencja „Autyzm – od nauki do praktyki”

W imieniu organizatorów, serdecznie zapraszamy Państwa na drugą edycję międzynarodowej Konferencji "Autyzm - od nauki do praktyki", która odbędzie się …

Wybierz, w jaki sposób nas wspierać

Informacja o płatności PayU

Dzięki systemowi PayU szybko i bezpiecznie wesprzesz nasze działania. Dołóż swoją cegiełkę już teraz i razem z nami zbuduj Rodzinny Dom Pomocy Społecznej dla dorosłych osób z autyzmem.

Pomagaj z FaniMani

Robiąc zakupy przez FaniMani.pl, wskazany procent wartości Twojej transakcji wraca do nas w formie darowizny. I to nic Cię nie kosztuje.

Partnerzy

Witryna wykorzystuje cookies w celu sprawnej realizacji dostarczanych usług i informacji oraz w celach gromadzenia anonimowych informacji statycznych Rozumiem